5+1 tipikus hiba, amit a legtöbb tulajdonos elkövet ingatlanhirdetésnél
- Hunyás Adrienn
- nov. 14.
- 3 perc olvasás
Amikor valaki eladásra készíti az otthonát, általában a hirdetésre koncentrál: mikor jelenjen meg, melyik portálon, hány fotóval, mennyiért. Pedig a sikeres értékesítés nem a hirdetésnél kezdődik, hanem sokkal korábban: ott, ahol a legtöbben még hibáznak.
Az első benyomás ugyanis nem akkor születik meg, amikor a vevő belép az ajtón, hanem amikor először rákattint a hirdetésedre. Ha ott valami nem elég vonzó, hiába jó a lakás, a legtöbben továbblapoznak.

Nézzük, melyek a leggyakoribb hibák, amiket a tulajdonosok elkövetnek még a hirdetés megjelenése előtt, és hogyan kerülheted el őket.
Túlzsúfolt, személyes tárgyakkal teli enteriőr
Egy otthon tele van emlékekkel, fotókkal, apró tárgyakkal, de a vevő nem ezekre kíváncsi. Ő azt szeretné látni, hogyan tudná elképzelni saját magát az ingatlanban. A személyes tárgyak, gyerekjátékok, ruhák mind elvonják a figyelmet. Egy kis rendszerezés, felesleges tárgyak elpakolása, friss virág vagy stílusos dekor csodát tehet. Nem véletlen, hogy a sikeres eladások mögött gyakran ott áll a home staging - egy tudatosan megkomponált, hangulatot teremtő előkészítés.
Rossz minőségű fotók
Sötét, ferde, telefonnal készült képek? A vevők 2 másodperc alatt továbbgörgetnek. A jó fotó az egyik legerősebb eladási eszköz egy ingatlan hirdetésnél: hangulatot, arányokat, fényt, életérzést közvetít. Érdemes időt szánni arra, hogy jó fényviszonyok mellett, lehetőleg nappal készüljenek a képek, és akár szakemberre bízni a fotózást. Egy profi tudja, hogyan mutassa meg a tér előnyeit, miként vezesse a tekintetet - ez pedig közvetlenül hat a hirdetés sikerére.
Pontatlan adatok és hiányos alaprajz

Egy elnagyolt, kézzel rajzolt alaprajz vagy elírt alapterület azonnal bizalmatlanságot kelt. A vevők részletes, pontos, átlátható hirdetéseket keresnek. Egy méretarányos alaprajz és egyértelmű adatok nemcsak bizalmat építenek, hanem segítenek kiszűrni a nem releváns érdeklődőket is, így gyorsabban találsz valóban komoly vevőt.
Érzelmi alapú túlárazás
Az otthonhoz való kötődés természetes, de az érzelmek sokszor eltorzítják az árazást. Egy rosszul beárazott ingatlan hónapokig a piacon maradhat, miközben az érdeklődés csökken. A megoldás? Reális, piaci alapú ármegállapítás, akár szakértő segítségével. Érdemes utána nézni a környék aktuális négyzetméterárainak ingatlanszakértővel, vagy kérni egy értékbecslést, ez biztos irányt ad.
Élettelen ingatlan hirdetés, ami csak adatokat sorol
„Eladó 65 m2-es, 2 szobás, erkélyes lakás.”
Igen, ez egy adat, de nem történet. A vevők nem négyzetmétert, hanem érzést vásárolnak. Azt a pillanatot keresik, amikor belépnek egy lakásba, és azt érzik: „ez az”. Ha a hirdetésedben benne van, hogy mitől különleges a lakás, milyen hangulatot ad, hogyan lehet benne élni, az sokkal erősebben hat.
Egy jó szöveg nem tolakodó, de érzelmileg megérinti az olvasót, és ez gyakran épp elég ahhoz, hogy elinduljon megnézni az ingatlant.
+1 Tipp: Bízd szakértőre az előkészítést
Egy kívülálló szakember objektíven látja az ingatlant. Segít kiemelni az erősségeket, javítani a gyengeségeket, és úgy felkészíteni az eladást, hogy a hirdetés már az első pillanatban vonzó legyen.
A sikeres hirdetés titka nem a szerencsén múlik. Azokon a tudatos lépéseken, amiket még azelőtt megteszel, hogy feltöltenéd az ingatlant az internetre. Egy rendezett, fotózható, pontos adatokkal és jó szöveggel hirdetett ingatlan gyorsabban talál vevőt, és gyakran jobb áron is kel el.
Ha szeretnéd, hogy az eladás ne stressz, hanem siker legyen, gondolkodj előre. Mi ebben segítünk: lakberendezés, látványtervezés és ingatlanértékesítés egy kézben.
Ha érdekel, hogyan tudom én ezt megvalósítani, egy kötetlen személyes találkozó alkalmával szívesen elmondom részletesebben, hogy dolgozom - kapcsolat.
ingatlanértékesítés, lakberendezés, hirdetés előtti hibák, home staging, eladás előtti felkészítés, látványtervezés, fotózás, ingatlan Gödöllő, lakáseladás, 3D látványterv, Studio Trend Interior, Otthonszakértő, tulajdonosi hibák, ingatlanár, enteriőr, első benyomás, ingatlanhirdetés, eladási tippek





Hozzászólások